Jul 24, 2011

Durian-induced Dizziness

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum

I just came back from Malacca, my parents' hometown (aku lahir kat keyell, so, my hometown keyell la kan? ahakz)..minggu lepas lagi dah balik..and this week, once again balik lagi..untuk apa?? semata-mata nak pungut durian..sekarang kan musim durian..memang lah nenek aku tak sabar-sabar nak pungut duriannya yang melambak-lambak..

My parents rumah deorang dekat-dekat je..tak jauh mana..naik kereta, aku rasa dalam 5 minutes, dah sampai..so, kalau time raya memang tak yah gaduh-gaduh nak raya rumah siapa 1st day raya tuh..hehe..because 1st day raya tuh, memang confirm akan singgah dua-dua buah rumah..

Bila dua-dua buah rumah ada pokok durian, memang lah hasilnya lumayan jugak kan..memang banyak gila la buah durian dalam bonet kereta tadi..dan tambahan pulak, rambutan pun dah mula bermerah-merahan di atas pokok tuh (kalau rambutan merah lah, kalau kuning,,berkuning-kuningan lerr)..

Aku bukan species yang makan durian..kalau bau dia pun aku dah pening, apetah lagi nak menjamahnya..so, memang dalam kereta tadi, tak tahan dibuatnya..pening sekalipun, terpaksa lah tahan..nak buat macam mana kan..bayangkan, environment kereta yang berbau durian ditambah dengan aircond..huh tak ke melayang kepala kau..

Tuh haa kat dapur tuh melambak giler durian..siapa suka makan durian?? siapa nak durian? meh-meh datang rumah aku kat putrajaya nih..aku bagi free of charge..hangpa semua boleh tibai makan durian tuh sebanyak mana yang hangpa semua suka..nak habiskan pun tak apa..hahaha..(serious nih!! tak bergurau tau)

Sekarang nih kepala dah lega sikit dari bau durian yang sangat kuat tuh..tuh yang boleh update..kalau tak, memang aku bantai tidur je..heh

Oklah..sampai sini dulu..ada cerita menarik, aku update..sekian~
~((: terima kasih sudi baca :))~

No comments:

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz