Jul 17, 2011

Crocs Strawberry..Hanya Tinggal Kenangan

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum

1st time tengok crocs bercorak strawberry dekat Times Square, hati terus terpaut..dengan kekiutan bentuk dan coraknya, memang aku tak fikir panjang..terus aku ambil, cuba agak-agak sesuai dengan saiz, aku terus suruh akak tuh bungkuskan...

Masa tuh, aku beli crocs tuh kalau tak silap time aku buat praktikal dekat Hospital Pusrawi..adalah dalam 2 or 3 minggu dah berpraktikal, aku ajak kawan pergi jalan-jalan dekat Times..



cute tak crocs nih? :)


1st day pakai pergi hospital, akak-akak kat sana dok puji-puji kata cute crocs tuh..hehe..aku nak kata ape lagikan? dah memang cute pun..actually, crocs jenis nih, ada warna biru, putih dan pink..memandangkan aku tertarik dengan warna putih, tuh yang beli warna putih tuh..

Tapi tuh lah..aku tak dapat nak bersama dengan crocs nih sampai sekarang..nih semua gara-gara satu incident yang tak dijangka berlaku..berlaku pulak memang betul-betul depan bilik aku..

Masa praktikal, aku dengan kawan memang stay kat kolej..since kolej penginapan tuh pun memang sangat dekat dengan hospital Pusrawi tuh..alah, Kolej Tun Syed Nasir tuh..yang dekat dengan titiwangsa tuh..tak kan lah tak pernah tau kot kn?? haaa situ lah kitorang stay, so pergi hospital pun jalan kaki je...dah tahu lambat tapi tetap jugak berlenggang kangkung..ish3 memang la tak patut..nasib baik la masa punch card tuh, tak timbul warna merah..kih3

Nak dijadikan cerita..alkisahnya..blok yang aku stay tuh memang lah terkenal dengan lambakan najis-najis kucing...memang banyak lah..dengan kucing nya lagi..dan dah tentu-tentulah najis-najis dia bersepah-sepah sana-sini..pulak tuh, berbau kurang enak lah blok tuh..kucing-kucng kat sana memang, kalau nak melepas, dia main pakai lepas je..tak tau lah nak cari port baik...mana lah pelajar-pelajar tak bising complaint pasal benda nih...

Satu malam tuh..seperti biasa, kasut atau selipar yang aku pakai, memang letak luar pintu..tak de lah pulak terasa nak letak dalam bilik..entah macam mana, takdir orang kata..malam tuh, aku nak pergi mandi area 8-9 malam gitu, keluar-keluar je..alamak!!! crocs dan selipar aku dah disimbahi dengan najis kucing!!! bau? hmmm tak payah cakap lah..memang lah 'harum semerbak'..huhuhu

Kucing tuh kena diarrhea agaknya..sebab najis dia bukan ketul-ketul..heheh..eeeee tak senonohnya cerita pasal najis nih..ahahahah...nak tak nak..benda pun berlaku memang betul-betul depan bilik, kalau masuk bilik pun memang akan tetap terbau jugak..terpaksalah membersihkan nya..memang aku sental habis-habisan lantai tuh..letak sabun memang banyak gila la..gara-gara nak menghilangkan bau dia tuh..siap aku letak soflan lagi..

Kasut dan selipar? apa cerita pulak? aku basuh?? atau aku buang? cuba teka..heheh

Memang tak ada makna lah kan, aku nak guna balik kasut/selipar yang dah kena najis tuh..hissshhhh geli lah weyh nak pakai..walaupun dah dibasuh sekalipun..heeeyyyy memang tak sangguplah nak bagi kaki aku merasa kasut/selipar tuh lagi...so, memang aku buang je terus dalam tong sampah...

Sedih bila mengenangkan crocs tuh tak dapat nak bertahan lama dengan aku..even selipar aku tuh pun, bukan selipar jepun cikai-cikai tuh..selipar ada corak bunga rose merah hitam lagi tuh..dah lah selesa dan best pakai..alih-alih pengakhiran kehidupan diorang macam tuh..ish2 tak patut la kucing tuh..memang geram gila waktu tuh..tapi nak marah lebih-lebih pun, benda dah jadik..nak buat macam mana kan?? kena lah redha nak tak nak pun....

Itulah kisahnya..sekarang pun, aku dah dapat pengganti selipar yang baru..selesa juga..tapi tak seselesa selipar rose tuh..huk3..sabar je lah..crocs?? lepas peristiwa tuh memang tak ada dah beli crocs lain...hehe
~((: terima kasih sudi baca :))~

No comments:

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz