Oct 25, 2011

HITV Therapy: Available Kat Malaysia..

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


HIV Therapy? No lah!! ..cuba buka mata tuh luas2..



Ooohhh...HITV Therapy..igtkan HIV tadi..hehe..HITV Therapy? untuk ape pulak la therapy tuh yang sampai dah ada kat msia? tak pernah dengar pun..



Wondering?



Heh of course ler...hehehe



Okeyh2...serious2!...



The Human Initiated Therapeutic Vaccine (HITV)..itulah nama panjang dye..its actually adalah 1 vaccine yang dah pun dikenali secara meluasnya untuk cure cancer patients..specifically for those yang on late-stage cancer!!!!!



Ia dikatakan boleh cure almost all types of cancer except leukemia...wuahhh...ini sudah bagus..!!



Previously, this kind of therapy ada kat Jepun..so, ada lah antara malaysians (9 orang) yang seek treatment kat sana..and the result, one of them, cancer dye cured..the rest..tak tau lah pulak, coz tak di nyatakan..



At least there's still a new hope for them untuk teruskan hidup..bukan mengalah dalam menentang cancer yang dyorang suffer..




Ikhtiarlah selagi mampu..selain berdoa dan tawakal..semua penyakit Allah yang cipta..Dia jugalah yang menyembuhkan..insyaAllah..



Tapi...sakit mati je yang tak ada penawar dye..hehehe...dah ajal, tak bley nak buat apa lah..kita yang hidup..mau atau tidak..kuat atau tidak..harus redha menerima pemergian insan tersayang...Dia lebih menyayangi hamba-Nya..



At least dyorang tak perlu lagi nak tanggung kesakitan tuh..sebab semua nya dah berakhir...



Kesian tengok patients yang suffer dari cancer nih..malah bukan cancer aje..ape jua penyakit lah..



Hmmm dah bahagian mereka untuk menerima ujian tuh..harapnya mereka kuat, sabar dan terus berdoa...



Kita yang sihat walafiat nih, insyaAllah...ubah lah gaya hidup yang tak sihat dan berhati2 lah dengan pemakanan juga diet kita..bley jadik ia antara faktor yang menyumbang kepada dapatnya cancer..wallahualam..



Untuk pembacaan penuh berkaitan HITV Therapy.. KLIK SINI :)) ohh ye... SINI pun bley terjah jugak :))



For cancer patients...BERTAHAN LAH SELAGI MAMPU!..




Sayyidatina Aishah ada berkata bahawa,


Baginda Rasulullah SAW ada bersabda yang bermaksud : "Tidak menimpa ke atas seorang mukmin satu kecelakaan, biarpun duri, ataupun lebih daripada itu, melainkan Allah akan menggugurkan dengannya satu dosa"

(Hadith Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)



"tidaklah seorang muslim menderita sakit kerana suatu penyakit dan juga yang lainnya, melainkan Allah menggugurkan kesalahan-kesalahannya dengan penyakit itu, sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya"

(dari buku 50 wasiat Rasulullah Untuk Wanita)



|||~(^_*)~|||


~((: terima kasih sudi baca :))~

4 comments:

fiQRa said...

dia boleh menyebabkan kematian yg drastik tak eh? huh,

fuad ansari said...

kadang2 bila kita tgk orang lain, kita kata.. bahagianya orang tu.. dia ada duit byk.. kita pula sedang bergelut dengan ujian kemiskinan..

tapi hakikatnya kita tidak nampak ujian apa yg orang sedang tu hadapi.. mungkin juga ujian kesakitan, ujian keluarga mahupun ujian yg lain2..

cuma masing2 kena sedar bhw hidup penuh ujian.. maka masing2 kena hadapi dengan tenang dan pada jalan yg baik..

peringatan utk diri sendiri... (",)

Sha said...

@fiq'ra: kematian drastik? tak pernah la plak dengar kes org yang kena cancer mati mendadak..unless kalo org tuh mmg tak pernah tau dye ada kanser dan kanser dye dah peringkat teruk..tpi tuh pn saya rasa, amek masa jgk nak mati..cume bila kes dah teruk sangat..yang sampai merebak ke organ2 lain..mmg susah sikit nk cure..kalo heart attack tuh ye, bley mnyebabkan kematian drastik :))

Sha said...

@Fuad: dan tidak di namakan kehidupan kalo tak dihujani dengan pelbagai ujian..xkira lah walau macam mana bentuk ujian skali pun..tq atas peringatan bro :))

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz