Oct 6, 2011

Nih Hapelah Pakat Nak Campak-campak Segala

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Baru2 nih kt dengar bayi dicampak dari flat oleyh seorang ibu muda kalo xsilap *kalo silap, tolong tegoq noh-saya pun sepintas lalu je dengar kesah tuh kat tv..sbb mase tuh tengah berfacebooking..jadik tak berapa nak fokus....huhuhu*



Then, dengar pulak sorang ibu campak anak dye yang usianye 6 bulan..berlaku kat Tawau..sebab ape? haaaa korang kena lah terjah SINI...ngeee~



Haihhhh dyorang nih..suka2 dye je nak maen campak2..ingat anak tuh barang mainan ke yang bley dicampak2?? dye MANUSIA la weyh!!..makhluk Tuhan yang bernyawa!!



Tau tak anak tuh amanah??? jaga elok2 xboleyh ke?? kesianlah budak chomey2 kena baling macam tuh..dyorang bukan tau ape pun lagi..ishhhh cer orang baling/campak ang camtuh?? nak???


uishhh chomeynye..geram betul


Nih belum masuk yang kes terlanjur dan sengaja melanjurkan diri tuh....time buat anak kemainnn...suke je dye ea..time nak bertanggungjawab..macam2 berlaku..buang anak la..itu la ini lah..*malaih haa nak ulas panjang2..benda setiap hari ada je kes2 macam tuh..tengok je tv/akhbar..xpun on internet..bersepah citer*



Therefore *ewahh kemain speaking dye..haha* Peringatan buat diri saya dan juga sahabat semua..once u become a father/mother..jagalah anak tuh lek lok ea...amanah Allah tuh..



Bagi yang dah terlanjur tuh..bawak2 la bertaubat selagi Pintu Taubat DIA masih terbuka..jangan sampai bila nyawa dah sampai kat hujung, baru nak bertaubat..time tuh tak berguna lagi dah...



Oklah, saya nak chow dulu..hingga ketemu lagi..assalamualaikum~


~((: terima kasih sudi baca :))~

4 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

apa nak jadi la manusia zaman sekarang kan....

buang bayi macam campak sampah ja...ish3...

Norsha said...

entahlh, tatau apa nak jadi dunia ari ni, takde perasaan langsung mereka ni, campak anak cam cmpk barang je,eee....gerammmm.......!

Husna Mujahidah said...

sedngkn haiwan lagi syg kt anak dia apatah lagi manusia ... ya Allah~ orng tu selayaknya dicampakkan di neraka tau ?? (rasa nak melalut pulak) Astaghfirullah~ so sad .. =(

✿ Myra ✿ said...

sedih campur geram bila dengar berita camni..huhuks..zalim betul dorg tu..dah la buat dosa..pastu tambah lg, bukan nak taubat ke pastu.

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz