Aug 28, 2011

Jenis-jenis Lelaki

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum




Wahai lelaki-lelaki di luar sana..agak-agak korang dalam kategory lelaki yang mana ea?????


Ada kah korang........


1-Lelaki yg BAIK?.....iaitu lelaki yang boleh bimbing wanita ke jalan-Nya ~


atau


2-Lelaki yg COMEL?.....iaitu lelaki yg berpakaian baju melayu dan menuju ke masjid ~


or mungkin


3-Lelaki yg SWEET?......iaitu lelaki yg selalu bercakap dengan nada yg rendah ~


tak pun mungkin korang


4-Lelaki yg ROMANTIK?.....iaitu lelaki yg menghadiahkan sebuah doa setiap hari ~


okeyhlah kalau bukan dari kategory yang kat atas tuh...mungkin korang dalam kategory yang kat bawah nih kot


5-Lelaki yg CHARMING.....iaitu lelaki yg mengingatkan si dia tentang ibadat ~


Amacam?? dah tilik diri tuh?? dah tau kategory mane korang nih???


Apa yang penting...dalam ape jua kategory pun korang wahai lelaki-lelaki, suatu hari nanti korang akan jadik ketua keluarga..korang akan mengemudi sebuah rumahtangga..coraklah rumahtangga korang nanti dengan sebaiknya..


Nanti dah jadik suami/ketua keluarga..bimbinglah isteri dan anak-anak mencintai-Nya..bahagia akan korang kecapi bukan hanya di dunia, malah di akhirat juga..insyaAllah...


Apa?? Korang langsung tak tergolong dalam kategory2 kat atas tuh???


Eyh janganlah cakap camtuh..masih ada masa untuk perbaiki diri..selagi maut tak menjemput korang..selagi tuh korang masih ada masa untuk menjadi lebih baik dari yang sebelumnya..insyaAllah...yang penting berusaha dan berdoa..


Sekain, assalamualaikum~



~((: terima kasih sudi baca :))~

12 comments:

Taufan Bin Ribut said...

wah nampaknye semua ada kat aku.ekekek ^_^

Entri Terkini : Duit raya RM100 Dari aku.Sape nak meh sini!!!

Entri terdahulu :  Tips berjimat ketika di hari raya #apeponboleh

Shahrul Hairy Shaharuddin said...

Macam-macam lelaki ni rupanya yer? hehehe~


yours
SH

Kumbang Jingga said...

sy tak tau sy ciri yg mane sbb lima2 tu sy ade.(sambil wat muka malu2 kucing parsi).:-P gurau je hehe

Cik Bell said...

suka istilah2 yg digunakan.. ;)

Sha said...

@Taufan B Ribut: alhamdulillah kalo semua ader kt hg :)

Sha said...

@SHS: hehehe..tak nak spesen je kn bro??

Sha said...

@Kumbang Jingga: hahah..eyhhh bgus la g2 wak!

Sha said...

@Cik Bell: sy pun suka..sweet jer..hehe

Farida Amira said...

lelaki pasti tersentap kalau tiada ciri-ciri dalam list. heee.
nice one ;D

..cik gugu.. said...

ske n3 nih~~

Sha said...

@Farida: oppzzzz...alamak!! tht's y there's alwyz a room for improvement..ngeee~

Sha said...

@cik gugu: thx sbb suke n3 sy :)

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz