Sep 22, 2011

Penting Ke Semua Tuh?

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Makin ramai antara kita yang dah nak pun mendirikan rumahtangga..alhamdulillah..semoga rumahtangga yang dibina nanti kekal hingga ke syurga hendaknya, insyaAllah..




Dan sebab tuh..makin banyak pulak yang saya tengok ada gambar2 pre-pre wedding..terfikir jugak lah..penting ke pre-wedding tuh?? pada saya, tak penting pun semua tuh..huhuh



*Google Image*


Kalau dah pakai photographer berbayar..bukan membazir ke mende alah tuh..nanti actual wedding, nak bayar lagi photographernye..lain lah kalau photographernye dari kalangan kawan2/sedare-mare...tuh pun, tak kan lah tak memberi walau sedikit...ye dak??



Dah tuh..baju2 lagi..bukan ke baju cecantik tuh disewa? kalau dah disewa, bukan kne pakai duet jugak ke?...ader ke pre-wedding yang setakat nih pakai baju biase2 je? huhuhu..*thinking*



Pada saya, tak payahlah nak pre-pre wedding tuh semua..nak tangkap gambar cecantik..hang tunggu je lah actual wedding nye..nak posing macam2 gaya..haaa lantak hang ler..time tuh la nak lepas gian nye...ish2...



Tuhlah dye..bila dah terlampau banyak sangat duet..tak tahu nak labur kat mana..membazir pada bende2 yang tak penting..rugi betul..



*Google Image*


Ini hanya pandangan saya je..tak adalah nak menuding pada siapa2..cume bila tengok pre2 wed nye gambar..tetiba jer terfikir pasal menda nih..cantik, memanglah cantik..dengan baju..background lagi..kualiti gambar nye lagi..tapi perlu ke semua tuh??



Maaflah kalau mungkin ada yang terasa ke marah ke apa..saya tak bermaksud pun nak naikkan darjah kepanasan korang tuh..seperti yang disebut, sekadar pandangan dari saya jer..kalau ada yang nak buat...lantak korang lah..korang buat lah..korang nye duet yang keluar..orang bajet lebey boleyh lah nak buat..orang ada beribu riban duet bolehlah..heheh..saya tak rugi apa2..cuma, cuci mata je lah tengok pemandangan yang cantik lagi indah..huhuhu



Sekian, assalamualaikum~


~((: terima kasih sudi baca :))~

4 comments:

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

abg blm kwin so x thu nk komen apa.nk bt majls pertunangan pun blm lg terfkr tema apa.pre wedding ek..hurm,tgk bajet la jgk.

man said...

apa pun... yang wajib didahulukan.

fuad ansari said...

kalau ambik gambar pre-wedding sebelum akad nikah, byk pulak wat dosa kat situ kan..

alangkah baiknya duit itu disimpan dan digunakan untuk membeli keperluan2 ketika berumahtangga nanti..

adan said...

tak perlu kot pre wedding yg berbyr tu.. klu sedara mara photog tak pe kot..

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz