Sep 8, 2012

Andai Bisaku Melihat Dari Sudut Pandangan-Mu

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum



Seringkali kita diuji...dgn ujian kecil ataupun besar...mcm2 bentuk ujian yang didatangkn..stress keje la, masalah kewangan, awek diambil orang, pakwe kena santau, iPhone hilang, anak hilang, suami hilang,...haihh macam2 lagi la..



Teringat pada 1 ayat.. "Bukanlah orang beriman kalau kita tidak diuji"...penah dengar kan ayat tuh? mustahil dan pembohong sungguh kalo xpenah skali seumur hidup dengar ungkapan tuh..hehe



Saat kita dilanda musibah, xsah kalau kita tak mengeluh..atau pun mungkin mengeluarkan kata2 yang x enak didengar..ye lah dah la ade masalah...dengan stress lagi nak selesaikan macam mane...belum lagi kalau masalh tuh melibatkan wang ringgit...orang kaya xde masalah nak bereskn...nih kalo hidup pun cecukup makan je...xke azab?



Duduk sendirian, termenung di kejauhan...membuatkan aku berfikir..alangkah bagus nye kalau setiap kali masalah yang datang tuh, aku lihat dari sudut pandangan mata Ilahi...ader hikmah setiap benda yang berlaku...



Mungkin Allah ingin aku kembali dekat dengannya...mengenangkan diri rasa macam dah jauh sangat dair Dia..mungkin Dia nak aku sentiasa mengadu dan merintih pada-Nya...berdoa pada-Nya..mengenankan diri jarang sangat duduk berlama-lama kat sejadah tuh...Dia kan rindu sangat pada rintihan hamba2-Nya...yang tidak pernah sekalipun lupa akan hamba2-Nya...kita je yang sering kali lalai, leka, asyik dengan duniawi sampai langsung lupa pada Dia Yang Satu..




Malang seribu kali malang, aku xpenah nampak dan terfikir akan hal nih bila dilanda masalah...ape yg aku tau, hati aku sakit..diri aku macam orang xbetul..sabar? mungkin hanya sempat bertahan untuk seketika...xpenah long lasting...



Macam hari semalam (jummat)...aku keje shift malam, keje dari 8am-2.15pm sepatutnye...dtg balik keje malam 10pm-7am...tpi kena extend sampai pukul 5pm..gare2.research ntahape2 nye pasal...dengan dari tgari sampai ptg tuh perut kosong xsempat makan tgari...mane x nye, tgari kena buat lunch call, sepatutnye sampai 2.15pm je, nih x kena extend sampai 2.40pm..pagi tuh pulak kena marah dengan bos...dengan ade masalh dalaman dengan member lagi..balik2 uma, xsempat pun nak tdo...dpt msg dr kawan, cakap mungkin malam aku keje tuh ade sample darah untuk buat TDM...argh aku stress gile!



Malam tuh datang keje, berbekalkan nescafe mocha...alhamdulillah mata boleyh tahan...kalo x, tersengguk2 kot bagi ubat kat patient...dan alhamdulillah keje okeyh, happy2 dgn pegawai...sample darah TDM pun sampai area 6am...selamat...fuh!!




~((: terima kasih sudi baca :))~

1 comment:

OKje said...

Yelah..... jarang kita melihat dari pandangan Nya.... Allahu Akbar.... semoga sedikit demi sedikit kita berubah ....

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz