Dec 21, 2011

Gelaran

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Gelaran Dato'/Datin'/Puan Seri/Datuk Seri dan seangkatan dengannya penting ke? wajib ke greet dyorang dengan gelaran2 tuh??



Mungkin ada yang fikir, lahh dah penat2 dapat gelaran tuh, tak kan tak membawa makna sekalipun?? atleast nak lah jugak orang panggil 'aku' dengan gelaran tuh semua..kalo panggil encik jer, baek tak yah susah2 nak daptkan gelaran tuh...




Siriesly, tak suke nak panggil2 patient dengan gelaran gitu...kalo panggil encik/puan je tak boleyh ke?? stil proper wut..



Tapi tuh lah dia H.Putrjy..hosp yang berstatus..bak kata kawan saya...kena pandai bodek pegawai...memang lah aku tak buat benda2 macam tuh...lain lah bodek kengkawan suruh blanje makan....ngahaha



Entahlah...cakap banyak pun tak guna gak..once dah terjebak dengan h.putrjy..harungi je lah ape yang mendatang..Allah dah makbulkan permintaan saya awal2 dulu...dan sebagai hamba saya kena terima ape jua ujian dariNya...nak berpatah balik, nak menyesal ke dah tak guna..kalo Allah dah takdirkan gitu...gitu lah jadiknya...kan kan???


~((: terima kasih sudi baca :))~

3 comments:

Cikgu Ma said...

ada pangkat dunia org nampak...sebab tu dorg nak suh panggil..hehe

Abg Stalker said...

gelaran tu gn kt dunia je.sbb dgn gelaran tu dpt la 'gaji'.income penting tuk hidup.tp jgn sampai lupa diri,manusia sume sama kt akhirat nti.bezanya amalan kita je. :)

adan said...

gelaran..

kadang tu org yg diberikan gelaran "dato" dah kembali ke rahmatullah..

cam penting sgt pulak gelaran tu kan..

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz