Oct 8, 2012

Semoga Tabah Kamal Affandi Hashim

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Mungkin ramai yang dah dengar berita berkenaan Kamal Affandi Hashim yang menderita suatu jenis penyakit....atau mungkin ader yang xberkesempatan mendengarnye lagi? xpe...jom kita kongsi di sini..


kenal kan?? alahhh selalu je muncul kat kaca tv tuh..selalu bincang pasal jenayah-related things..


Dikhabarkan beliau menderita penyakit AVM (Arteriovenous malformation)...suatu penyakit yang biasanya berlaku sejak lahir (congenital)...ia adalah penyakit yang boleh menyebabkan gangguan fungsi dan koordinasi otak...


"....AVM is an abnormal collection of blood vessels.  Normally, oxygenated blood is pumped by the heart through arteries to brain, where it enters a fine network of tiny vessels called capillaries.  It is in these capillary beds where the blood nourishes the tissues.  The deoxygenated blood then passes back to the heart through veins.  AVM are areas that lack the tiny capillaries...."


Secara ringkas nye...seseorang yang menghidap  AVM nih dye tak de penghubung (capillaries) antara veins dan arteries...yang mana penghubung antara kedua nya sangat penting dalam menjalankan fungsi pertukaran darah beroksigen dan tak beroksigen....ketidakadaan capillaries nih dye bley occur kat mana2 bahagian..but most common part is in the brain...



Risiko bagi seseorang yang menghidap AVM nih....bukan sahaja bley dapat sawan..tapi bley jugak mengakibatkan pendarahan dalam otak...yang mana menyebabkan seseorang tuh menghidap sakit kepala yang teruk...even can lead to death...hushhhh betapa bahaya nye....if left untreated...wallahu'alam, xtau lah nak habaq macam mane...semua mesty bley agak kan...betapa terseksanya hidup...



Dan untuk merawat penyakit beliau, sebanyak RM 41, 820 diperuntukkan untuk kos pembedahan...bagi sesiapa yang ingin menyalurkan bantuan bley lah kalau nak bank in ke akaun beliau..

PUBLIC BANK : 4007 85 2927 

Semoga beliau tabah dan sabar menghadapi ujian dari Allah...semoga beliau dapat mengumpulkan wang yang secukupnye untuk menbiayai kos rawatan pembedahan... dan semoga beliau cepat sembuh...amiin~



~((: terima kasih sudi baca :))~

2 comments:

hainom OKje said...

Yelah .... familiar muka dia ni... nasib orang kita tak tau kan...

Khalilah MNor said...

Sebelum ni dia pernah datang buat talk kat tempat belajar. Bersemangat orangnya... InsyaAllah, dia juga kan bersemangat lagi...:) Sama-sama doakan.

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz