May 25, 2014

Perubahan

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Allah....is it because of me? or is it because of themselves?

Allah..terukkah aku..? tak berguna kah aku?

Allah...does this a punishment dari dosa2 aku?


++++++

University...

 
Time can change everything..so does the people..

Aku yang perasan sorang atau silap pada diri ku semua nih berlaku?

Pernah aku rapat dengan seseorang...tapi bila dia meet someone else..hubungan kami jadi renggang...dulu, ke mana saja, akan pergi bersama..tapi..hanya seketika..

Ye la..dulu 1 rumah..boleh la nak kemana bersama..but bila dah lain uma..everythg changed..heh human...

Semenjak jumpa yang baru..aku bagai diketepikan..aku bagai tak penting dah..padahal suatu ketika dulu..aku lah yg akan menemani dia..kenapa?

Dan yang paling ketara terasa diri ini terbuang..carik aku bila berkaitan novel..hmmm...


++++++

1 year 3 months and 26 days i've been in sarawak...


I cant wait being transferred back to semenanjung...Allah...please ease my way..my journey of life...

I cant stand living here anymore...please make me more patient..to go thru all these things...

Ntah..rasa macam melalui hari2 yang kelam di sini..kosong...eventhou being surrounded by people i know..

Again..aku yang perasan sorang atau diri mereka yang dah berubah?

Dulu selalu bercerita dengan aku..tapi sekarang..? semenjak ade yang baru..tiada lagi semua tuh..

Ya Allah..aku ke yg salah dalam hal nih..? atau mungkin sebenarnye Kau memberi ruang pada aku untuk lebih dekat dengan Mu?

I m sorry Ya Allah..I m truly sorry...


++++++

Ada kalanya lebih baik lone ranger dari di kelilingi dengan orang yang xsebulu x sekepala dengan kita...after all, i realized..FAMILY is the one 1 needed most...not other people..walau sebanyak mana pun hati sakit bila bergaduh..berkelahi dgn family...still ia membahagiakan..

Allah...tolong lindungi KELUARGA aku sentiasa...pleasee..without them, i m nobody..


bintulu-250514


~((: terima kasih sudi baca :))~

Feb 27, 2014

RINDU

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum



Dah lama aku xjejak sini..dah lama jugak aku tinggalkan blogwalking..kerana kerja kah? atau kerana malas nak update? dua2 pun sama...tapi yang aku pasti KEMALASAN UPDATE tuh mengatasi segalanya...


RINDU...
Untuk aku melari2kan jejari runcingku **poyoosss** di papan kekunci laptopku yang usang nih..menulis bait2 kata yang terlintas di hati...di abadikan di dada "Sekadar Persinggahan" ini..


Setiap kali bukak...aku memang xde idea nak menaip ape..berkongsi ape..tiada yang menarik dalam hidup aku..sekadar seorang gadis yang pagi pergi keje..balik petang pulang rumah terus..xde berjimba2 dengan memember seusia denganku..kalo xblik rumah terus pun, singgah kedai beli barangan dapur..barangan keperluan seharian..


Ye...aku tau ia nya kedengaran borink..betul aku borink jalani hidup macam nih..nak2 pulak jauh dari family...tapi ape boleh buat?...dah KKM campak aku kat BINTULU nih, kena lah aku duduk di sini sampai masa aku transfer balik ke semenanjung...hmmm


Cepat masa berlalu..dan setahun lebih aku di bumi sarawak nih..trase sekejap je..walaupun menjalani rutin yang hampir sama..pagi pegi keje...petang balik rumah..masak..kemas bilik...kemas rumah..basuh kete..balik smenanjung hujung mggu kalo ade tiket murah..tgk tv..online..jalan2 habiskan minyak kete..sekitar bintulu dan ade kalanya ke miri..hmmm bosan kan...?


Tak pelah..sekurang2nye aku kena bersyukur...banyak perkara yang aku pelajari bila jauh di bumi borneo nih...yang mungkin xkan aku dapat bila masih di semenanjung..tika ini...alhamdulillah :))


bintulu-270214



~((: terima kasih sudi baca :))~

Dec 3, 2013

Kain Cotton Super Chomel

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Di sini saya ada menjual kain pasang cotton..KUALITI GRED AAA...terbaekkkk dari ladang...berani jamin!


Kain......

TAK JARANG
TAK LUNTUR WARNA
 TAK KECUT
TAK SUKAR DIGOSOK
TAK MUDAH KOYAK
 TAK NIPIS


Berminat?
Whatsapp only : 0176030200 :))















CEPAT SEBELUM IA MENJADI MILIK ORANG LAIN!


~((: terima kasih sudi baca :))~

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz