Dec 30, 2009

Erk..spEeChLeSs~

Bismillahirrahmanirrahim...

denyutan di kepala mencucuk-cucuk..
sehingga menimbulkan ketidakselesaan pada aku..
even nak study pn xde feel..
x kan xstdy langsung kan?..
nak baring+restkan minda nanti takut tertido..
xnaklah..padahal mlm masih mude..keh3..

siang tdi ader clinical sbjk...
discussing about 1 case gvn by dr.mohd d day b4 2..
actly....clinical sgt interesting 2 learn..
dgr dr.mohd cite...waahhh cam xsaba nk g ppUkm...
learn ol those things..practicing it..be in a real world of pharmcy..
but it bcomes not interesting when we lack of info..
when we stuck to think..when we hesitate to make the best desicion for patients..

discus pnye discuss...jump sane jump sini..
terlalu la byk clinical info yg dpt..
plus yg xtau 2 lebeyh banyak dari yang tahu..
dan betapa la aku rasa sangat bodoh dan tidak layak...
betapa aku rase bagai dihempap dengan batu yang besar di kepala..
ku merasakan bagai ader timbunan beban yang di letakkan di pundakku...
huh betapa aku merasakan sangatla berat menggalas tanggungjawab sbg ahli farmasi..
bcz..we do not care bout ourselves..
more 2 care our patients...
dan aku terpikir...mampukah aku menggalas tanggungjawab e2???
apekah aku mampu untuk manage ol those things??
xbrani nak pikir jauh2...

habis je clas..i've been surprised by sumthing that i worried before..
okay! supervisor tok research project dah tampal kat board..
dan sume dak klas mmg dh xsaba nk tgk spe supervisor mereka..
hayunan kaki ke tempat e2 serasa bagai xbermaya..pasrah je menerima ketentuan yg tlh d ttpkan..
kalo tanya bab prsn, mmg xd feel ape2 waktu 2..
just mengikut langkah kaki nih nak bawak diri ke mana..
dan bile melihat spe supervisor ak...
mmg betol2 xde feel wk2 tuh..nak bising ke ape ke..sume 2 xde..
but i'm grateful jugak la dpt Dr.fern as my supervisor..
dan skg nih menunggu tajuk thesis je dr dr.fern...

balik je..mmg longlai habisan la..
xbermaye..dah xnak pk ape2..cume nak tido!!..
bcz at d same time..kepala aku rasa macam nak hentakkan kat meja o dinding..
kepala rase berpusing2..tot after bgun tdo kepala dah okey..
okeyhla..after mandi sgr badan sume..but then dat headache comes again at nyte..
kalo lame2 cani..mau berputar jugak pale ak..
moge headache ini hanya singgah sebentar cume..
xnak lame2..nanti segala kerja tergendala..

sekarang nih dah msuk sem 6..
ader lagi 2 sem untuk finish my stdies..insyaAllah..
hope everythg berjalan dgn lancar..
xnak repeat2 year ke hape..seksa tau..
since dah msuk clinical year..
sgle xtvt2 yg sllu dilakukan sebelum ini kene stop..
even nak update blog pn dah xbley dah nak kerap..
bcoz nak catch up ngn stdy lagi..nak settle research project lgi...
dah bukan year tok maen2 lagi..
kalo dulu bley la kalo nak spend too much time in front of laptop looking for new enovel o on9 cerpen...
but dat xtvt dah xleyh dah nk lakukan pd sem 6 ini..
kalo der pn tok ilangkan stress jap o restkan minda..
just follow der la bebrape enovel yg skg nih stil in progress...

okeyla stop takat nih..
coz nk smbg agenda yang tergendala sebentar tadi...
tahun 2009 bakal beransur pergi..
tiba plak tahun 201o..
20o9 yg byk menyimpan kenangan dan citenye yg tersendiri..
akn berginjak dari tempatnya..
diharap kedatangan 201o menjanjikan sesuatu yg bermakna dalam hidup aku..
alhamdulillah sehingga kini masih di beri nafas oleyh Yang Maha Esa untuk meneruskan perjalanan d bumi ini..
untuk mengutip sgale yg bermanfaat buat diri..

adioss~



~((: terima kasih sudi baca :))~

Dec 27, 2009

pEnAnGaN c|ntA~

Bismillahirrahmanirrahim...

di saat orang laen bz menelaah pelajaran last week o mgkn preparation tok klas esok..
laen hal nye pulak dengan aku di sini [bilik yg xbest nih]..
aku lebey busy mengupdate blog dari menelaah pelajaran...
hailla sya..ape nak jadik la ko nih..dah masuk sem 6 la weyh..
makin lame makin tough pelajaran..masih sempat lagi ko nak maen bnde alah nih..??
kite tengok result sem nih nanti mcm mane..
hope gud result la..hehe..ameen..
xsggup den nak tengok result yg burok rupe..

cinta....
cinta itu anugerah Tuhan..
berbahagialah mereka yang dapat merasai cinta..
xkire la cinta dr Yang Maha Esa..
cinta kedua ibu bapa..
cinta adek beradek..
cinta dari saudara mara, sahabat2..
atau juga dari cinta seorang kekasih..

cinta...
macam2 bentuk+rupe cinta yang dapat dilihat d sekeliling skang nih..
haa bkn cinta sesame bende hidup..
malah cinta terhadap kekayaan..keduniaan..dan laen2 lgi la..

kerana cinta...
segalanya indah belaka..
gelak ketawa..suke ria..mcm kanak2 ribena..huuu
berkongsi rasa yang sama..rasa yg indah2 pastynye..
jugaa...duka lara, derita sengketa turut sama d kongsi..

kerana cinta...
mcm2 kata2 manis terlontar d bibir..
poyo je la..kata2 yg sgt2 hyperbola..
cube la kalo betol2 di buat...huh jgn harap la akan jadi reality..
cth 1 : lautan api sanggup ku renangi..konon je..
cth 2 : "I sanggup korbankan ape aje untuk U"..eleyh, cam ye je..cube kalo disuruh korbankan diri de xpn sume wang yg der..sanggup ke??bley kire la ngn jari bpe kerat je yg sanggup wut keje 2..
cth 3 : "hanya U d hati I slame-lamenye..U la yang d 1st and U la yg d last"..haha..ak nk tergelak..bersggh2 ckp cm2..pengakhirannya..."U sbnrnye berada d tgh2.."haila2..mnjdi maenan sorg lelaki yg xikhlas langsung2..

kerana cinta juga...
sanggup nak labur duet smate2 tok insan yg trsyg..
beri sgt kemewahan pd c dia..
padahal baru je la kaple..blom tunang..blom jdik isteri g..
emo kah cik sya??bknnn...xemo..
cume..melahirkan rs xpuas ati tok segelintir lelaki..
di tekan kn d sini...hanya segelintir lelaki yg mabuk cinta!!..
kang kalo ckp sume..der yg hangin kotttt..haha

hal demikian bkn hanya ak tujukan pd org lelaki semate..
ak jugak x nafikan ader segelintir wanita yang juga bersikap sdemikian rupe..
malah ader yg lagi terok...
'pisau cukur' dah mmg sllu hinggap kat wanita2 yg 'terpilih'..
welll...wut can i say??..dh mmg deorg begitu..
matlamat utama : kasi cukur lelaki hbis2an smpi botak!!..hahax...dh puas..kite crik mgse laen..kah300x[gelak jahat]...

ish3...p aku bukan la masuk kategori itu...
mintak d jauhkan..xsggp nk menggalas gelaran itu..
burok imej ku tau!!..
bkn mau menunjukkan diriku baek...
cz ak tau ak xsbaek mane..maseh byk kekurangan dlm diri ini..
masih bnyk bende yg perlu diperbaiki..

actly...tajuk n3 nih d buat sbb...
ak baru je dgr cite ttg cinta dr abg ak..
perihal berkenaan putus cinta..
bkn abg ak yg putuss cinta..p kawannya..
kesian memang kesian..
p nak wut mcm mane...jdoh dah xde..
nak xnak kena la trima ketentuan Ilahi dengan redha wlu payah skalipun..

berkenalan hmpir 7 tahun..
berakhir dengan patahnya hati..
sadisnye...betapa berat beban penanggungan di hati..
lantaran e2, makan srupa xmakan..mandi srupa xmandi..
dah macam mayat hidup gamaknye..
yg paling xtahannya...
dh byk duet d laburkn tok c dia..
keje penat2+ot lagi..smate2 memenuhi kehendak c dia..
lastly kasih putus d tgh jln..ape nk wut??nasik dh jdik bubur..

aliran air mate yg tumpah tika merayu c dia kembali xmembawa ape2 makna..
pdku...mnjatuhkan ego seorg lelaki ade la..huu..
[mgkn ksr bhsa ak..p trus trg ak kate kan..ak xsuke...malah ak benci bila mana seorg lelaki merayu sakan sampai mengalir air mata hanya smate2 meminta gadisnya kembali ke pangkuannya]...
p aku pn xsuke jgk bila mana sorg pmpn merayu2+menangis bagai nk rak meraung sakan lagi pd lelakinya tok balik smula pdnye...huhuhu..
pd ak..dah org xsudi..perlu ke nk merayu2 bagai cm2??..perlu ke nak memalukan diri??..
prinsipku senang je...'xyh nk tersua2 pd yg xsudi'...

mgkn kerana laki 2 betol2 cintakan pmpn 2..make air jernih melurut d pp nya jatuh membasahkan baju yg d pakai..huk3
jarang nk tgk laki menangis..
p mse deorg kecik2 lu..sllu je tgk menangis..hahaha..
2 la dia penangan cinta...
bile dh jadik cm2...akal dh jadik xcenter..
sbb ape??/terlalu memikirkan perkare 2..
ak bley la ckp cani cz ak xberade kat tmpt laki 2..
cube la kalo ak kat tmpt laki 2???
p ak terpk2 gk..xd prsn ke pmpn 2???
x hargai lgsg kah ape yg dh laki 2 wut+bagi kat de sume??
pmpn...pmpn...ak pn xtau la ape d pkrn dia..
wlu ku pmpn, p ttp juga xpaham mnusia yg bernama pmpn..
biarkan lah mereka...mreke dgn cite mreke sndiri...

bwk2 bersabr byk la whi kwn abg ku 2..
de xleyh la nk ikut prsn sgt..
tenggelam dlm prsn yg maha dasyat 2..
patutnye bwk2 la balik ke pangkal jalan..bertemu c DIA yg 1..
[time nih la baru nk bertemu c DIA..len wk2?ader??..pk sndiri la]
bunga bukan skuntum..
byk lagi yg indh+wangi2 kat lua sane 2..
bangkit la dr hari yg lepas2...moge akn ader sinar indah buat dirimu kelak...

p/s: skit pale yg teramat p msih smpt mnyiapkan n3 tok mlm nih..ok!time 2 landing..daa~



~((: terima kasih sudi baca :))~

Dec 24, 2009

reU yG sGt bEstTtTt~

Bismillahirrahmanirrahim...

gathEr|ng bL0k | a.k.a gEng akU kt mRsM lu

tarikh : 23 dEc 20o9
tempat : m|d valLey
mEreka : syae, far, deeb, mai, ayeen, pqa, aimi [kwn pqa]


prolog


" hepy bzdy 2 u..hepy bzdy 2 u..hepy bzdy 2 u..hepy bzdy 2 pqa "
nyanyian sambutan hari lahir seorg kwnku bergema d the chicken rice shop d mid..


[moist choc cake]

[bday gurl]


menggagau ak+deeb dok crik kek kat kdi kek/roti yg de kt mid 2..
jmp breadtalk..p sume kek ak tgk cm hampagas je..hahaha..rupe xmenarik lgsg..
stelah mncapai kate spkt..ktrg decided 2 buy d cake kat secret recipes..kek moist choc..
rasanye pn bley tahan...p sygnye xsmpt nk biskn slice 2 sbb pqa dh teramek bwk blik u..uwaaaa ak maukan bhgian kek ku!!..xsmpi spruh pn ku jamah..nih sume gare2 plan nk msuk pgg mlm 2..


bab 1


keberangkatanku ke mid...awlnye bl dgr nk wut reu kat mid..ak jdik lemah..
bkn la ape..bcz ak xbg2 menggemari mid..sbb mid sgt2 la luas+sesak+meningkatkn kekonfiusan ak tika berada d dlmnye..huhuhu..p bl memikirkn nih la detik yg d tggu tok jmpe mreke2 [geng blok I]..ku gagahkan hayunan lgkh kaki ini..

stelah skian lame planning nk gather bersme..
alhmdlh smlm mnjdik detik yg akn tersemat kukuh dlm sanubariku..
d hiasi dengan gelak tawa+usik mengusik+imbas kembali zaman knk2 riang dolu2..
sungguh gembira rasa ati..akhrnye bertemu juga shbt yg dh lme xjmpe...



[prodUct of mrSm tra|ndUck..bL0k |]


ayeen yg sgt jrg tok bertemu...detik smlm mnjdi saksi pertemuan kami sume..
yela de further stdy kt indo maaa..
kedtg far a.k.a ex rumateku memeriahkn lagi suasana..
budak far nih kalo der reu mmg liat sket nk munculkn diri..
seb bek la smlm de timbul..kalo x...mmg dh lme dh kne leter..haha..
d tmbh lg dgn bday gurl, cik pqa...nih g sorg..
nme je 1 U ngn ak..p xtrjmp2...
mne nk jmp..de kampus bangi..ak kampus key ell..haha..

ak yg xpnh g jln sorg2 trpkse mmbranikn dri+menslumberkn diri g ke mid sorg2..
riso gk pd awlnye takut confius nk nek train mane..keh3..
p ats pertlgn sorg shbt..ak brjye menempatkn diri ku d dlm train...
smlm sgt sesak..ye la area org blik keje..
tmbhn bley plk train 2 stuck kat kepong ke segamat cm2 la..
mnjdikn jumlh penumpang mkin bertmbh ramai..
panas menyelubungi diri...evn dh mndi skalipn serase cm xmndi..berpeluh2..
bl train tibe je..mule la mreke2 ini bersesak2+bertolak2 nk nek train..hai sabar je la..
train yg ke 3 kot baru la ak berpeluang menyusup masuk since at tht tme, der la dlm 5 o 6 train dr seremban tibe scre berpringkat2..


bab 2


bertemu 8 psg mata ngn deeb+mai+pqa d centre court..
gembira rase ati bcz slmt smpi d mid..ahaha..
smpi sne pn area kol 7lbey..sooo cpt2 crik surau..
then mlm 2 bertemu plk ngn ayeen n far..

d chicken rice shop mnjdi tmpt tok kami gather..
d c2 jgk la berlangsungnye smbutan hari lhir pqa..
spnjg pertemuan 2..xhbs2 gelak+usik mngusik..imbas kembali cite2 antu kt mrsm lu..
mcm2 yg d borakkn..smpikn nasi+aym xhbs...xlarat nk sumbat..
wlu ku cube tok tidak membzr ttp juga xhbs...


[mEnjamU slere smbl take2 photo..hooo]



dlm pd borak2 plan nk tgk mid nite muvi..wuhuuu...mcm best je kn..
ak yg stay kt kgbru mmg xleyh msuk kolej aftr kol 12 trpkse brpk byk2 kali either nk join o x..
kalo x join, argh ruginye..kang kalo join, ak xleyh msuk kolej..
lastly...ak decided nk join..nk tgk avatar..mcm best jer..
ms 2 dh xkesah dh smde dh lpas kol 12 o x...
mujurla far nye uma dekat sentul..dekat la 2 ngn kolej ak..slsi 1 mslh....


bab 3


mid nite muvie...wuhuuu...1st tme ak tgk tme cm2..sblm2 nih mnjg siang jer..
stlh berdiskusi..avatar mnjdik pilhn tok tontonan kami..wahhh teruja gler wk2 2..
kitrg tgk kol 1215am..p ms 2 bru cecah kol 11...der dlm 1 jam tok lepak2..
igt nk g surau nk solat isyak p jusco dh ttp la plak..huuu...[ak cume tau surau yg 2 jer yg trdkt..xtau la kot kalo mid yg sebesa2 gajah 2 der 2 3 surau..huuu]
akhrnye sesi photograpy memenuhi 1 jam 2..hahaha..
mcm2 gaya yg d persembahkan..tmbhn plk kat mid der pokok krismas yg d hias cntk..
mmg xlepas pluang la bergmbr kt c2..hahaha..



[berposing2+b4 msuk pggung]


Avatar dh stat....
kusyuk gler tgk..dan hmpr penuh la pggung wk2 2..
mmg xmenghampakan..berbaloi la ak msuk pgg tgk ct avatar 2..
awlnye deorg decide nk tgk bodyguards n assassins..p ak xnkkkk!!..ak rs cm x berbaloi..haha..
xsgke plk deorg bli tiket avatar..ahaha..suke2...

ape yg dpt ku summarize..ct avatar mmg best..cntik sgt pic de..hero de pn not bad gak..ahakzz...sooo mmg xrugi dok jengah pgg tgk ct 2..dn sbb 2 jgk la mmbuatkan ak nk donlod ct 2..haha..wut collection..borink2 bley tgk lgi skalik..

tygn tamat...
lbey kurg kol 3 lbey pg kot..then balik ikut far kat uma mak su de kt sentul..
alkisahnye kt parking lot..bley plk c far nih lupe kete de, de park ktne..hailaa..
seb bek la ak ader sbgi peneman...kalo xde...alamt sengsorang la de tergagau2+melilau2 crik kete...dh la bhye tmtp parking 2..sunyi je..alhmdlh jmpe...trus pecut..jgn xpecut..wuuu

bab 4

sbb dh lme xjmp far nih..dok borak2 smpi kol 5 pg..cz smpi kt uma de dlm kl 4..
actly trse cm byk bnde nk d ctekan..p d sbbkn dh terlalu lewat..stop smpi kol 5 je..
kang kalo terlajak susah..dh la ak der klas kol 9 pg 2..mmg la sngaje tmph bale kalo ak dok terlajak tdo xbgn2..huhu..

kol 5 tdo..kol 6 lbey dh bgun blik...alahai 1 jm lbey je mne ckup tdo 2..
2 sbb mate ak stim je pg td..evn skg nih pn mate stil stim...
ajat nk qada' tdo aftr klas kol 1 ptg td..p xterqada'...
dan kalo ku tau klas pg 2 xde..sbb prof nye msih d indo...
mmg dh lme ak smbg tdo..haila...prof2..xde plk de inform kn ketiadaanye 2..

epilog

ak mengharapkn agar der lagi pertemuan sbgini pd ms akn dtg...
dan mse 2 ak nk sume ader...syam yg der kt phg skg nih mmg kne turun pdg nxt tme..
tya yg der ward round ptg perjumpaan 2 pn kne turut serta..
wawa yg der hal keluarga yg xdpt d elakkn..
serta nana yg sgt lame x d contect+jmp mmg akn d pkse gler2 kelak tok ikut same..
ohh ya mary jugak yg dh lame sgt2 x d hubungi..ape la agknye cite mereke2 ini..hurmm
at tht time there wil b no more excuses yaaa...heeee
[kot jgn ak ttbe der hal plk wk2 2..parah2..]




~((: terima kasih sudi baca :))~

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz