Oct 4, 2009

GEMPAR!!! : pElajAr UKM d|sErAng mAhLuk anEh~

Bismillahirrahmanirrahim...

Berita Mutakhir..

Sabtu, 3 oktober 2009: Sekumpulan pelajar UKM Kampus Key Ell di ancam 'mahkluk aneh' yang tidak diketahui berasal dari mana. Ancaman dan serangan 'mahkluk aneh' tersebut di katakn makin mengganas dari sehari ke sehari. Keadaan ini membimbangkan+menggerunkan segelintir pelajar yang telah pun menjadi mangse 'makhluk aneh' tersebut.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Siti, 21 tahun, berkata " saya risau andai kejadian ini berlarutan. Makin hari makin banyak timbulnye symptom2 serangan 'makhluk aneh' tersebut. Ia bukan sahaja timbul di kedua2 kaki, tapi juga di tangan dan badan. Untuk mengelakkan keadaan menjadi lebey terok, saya mengguna kan Hamilton Stingose, ubat yang dicadangkan oleyh pharmacist yg berjaya."

Malah, turut menjadi mangsa dalam ancaman 'makhluk aneh' tersebut ialah rakan2 seangkatannye,yang hanya mahu dikenali sebagai nurul, fariha, aja, bell dan leena.

Siti merupakan 'taiko' di kalangan rakan2nya akibat serangan 'makhluk aneh' tersebut.

Menurut fariha, " symptom yang dialami bukan yang biasa2 tapi lebeh terok dari itu. Kalo bley jangan d usik langsung 'tempat' trsbt, kalo tidak, memang akan suffer".

"Saya mengambil langkah drastik dengan menghapuskan segala bukti yang mungkin menjadi tempat pembiakan 'mahluk aneh' tersebut", kata pojan.

Tetapi yang musykilnye, salah seorang dari rakan2 mangsa, yang mahu identitinye disembunyikan, berkata bahawa dia tidak diancam 'mahkluk aneh' tersebut. Keadaan ini menumbulkan tanda tanya di benak mangsa2 yang terlibat. Tidak kurang juga yang jeles dengan pengecualian dia. Yang paling dasyat nye, ada juga yang mendoakan agar dia turut sama diancam 'mahkluk aneh' yang tidak diketahui identitinya itu.

Ada yang berpendapat kehadiran 'makhluk aneh' tersebut mungkin disebabkan karpet2 yang tampak kusam+buruk+berbau+kotor (hyperbola sungguh..huhu) menjadi penyebab serangan tersebut. Ada juga yang mengandaikan keadaan katil yang memang nampak dh lame+berpeta2+buruk serta keadaan air yang tidak bersih yang turut menjadi penyebab ancaman2 'mahkluk aneh' tersebut.

Andai keadaan ini tidak diambil tindakan, maka akan merana la mangsa2 seperti yang disebutkan di atas. Walaubagaimanapun, siasatan masih giat dijalankan.

Tidak kesiankah anda2 terhadap mangsa2 tersebut??. Pihak UKM khususnya harus dipersalahkan kerana meletak kan pelajar2 a.k.a mangsa2 ini dalam keadaan ini. Sebagai bantuan yang seharusnya disalurkan..katil+karpet perlulah di ganti agar masalah sebgni tidak berulang kembali..hehehe...

Marilah kita bersama2 berdoa agar mangse2 ini tabah+sabar menghadapi ujian ini..ameen~. Boleyh jadik ketidakselesaan yang mereka hadapi merupakan penebus dosa2 yang mereka lakukan sepanjang perjalanan mereka di Bumi Allah SWT. Sape tahu..mungkin!..selebeynye hanya Allah Yang Maha Mengetahui.



~((: terima kasih sudi baca :))~

4 comments:

Anonymous said...

wah....x sangka shbtku ini ade bakat tuk jadi wartawan..

"Case ni dah jadi semakin serius.Saya harap semua mangsa-mangsa menjaga jari-jemari agar tidak 'menggaru-garu' hot spot tersebut.Ia akan meniggalkan kesan yang buruk kpd tubuh badan jika mangsa2 melanggar amanat ini" ulas seorang bakal farmasi yang mahu identitinya dirahsiakan.

Sha said...

hahahaha...
cehhh identiti nk rasia..
mane aci..cm2 ak xtau r spe yg bg komen nih..hailoo..

Anonymous said...

ko sembur ridsect jer... mati semua hama tu

Sha said...

eyh??xmati gak cane r agk nye..almt ak kne bla dr tmpt nih..huhu

Copyright © 2012 | Designed by Syahkamz